Algemene Voorwaarden

Het Hertengewei:

algemene voorwaarden, betaling, annuleringsbeleid en privacy

Wij hopen u een fijn verblijf te kunnen bieden in ons chalet. Voordat dit zo ver is, zullen de volgende stappen worden doorlopen:

  1. Aangeven via de site in welke data u geïnteresseerd bent en via de site een voorlopige optie nemen.
  2. Ontvangst van een email waarin uw voorlopige optie wordt bevestigd.
  3. Ontvangst van mail waarin uw optie als reservering wordt beschouwd en dat deze pas definitief is als u de aanbetaling, 30% van de huursom, overmaakt. Hierna geldt dat u tot drie weken voor aankomst gratis kunt annuleren. Indien er minder dan drie weken voor aankomst is gereserveerd, kan er tot 48 uur na het reserveren gratis worden geannuleerd.

    Wanneer u het Hertengewei reserveert voor een periode waarin er onverhoopt een reisbeperking naar en in Zwitserland blijkt te gelden (Code Oranje of Code Rood) kunt u kosteloos annuleren.
  1. Uiterlijk 3 weken voor aankomstdatum dient de volledige reissom betaald te zijn. Indien deze niet is voldaan behoudt de verhuurder zich het recht voor de reservering te annuleren. De eerder betaalde aanbetaling wordt in dat geval niet U ontvangt een mail met een herinnering hieraan. Na volledige betaling krijgt u een mail met route- en sleutel informatie.
  1. Uw vakantie kan beginnen!

 

Algemene voorwaarden

1.1 Website informatie. De informatie over het chalet het Hertengewei op de website is met zorg samengesteld. Het kan zijn dat door omstandigheden de beschrijving of foto’s niet meer helemaal overeenkomen met de huidige situatie. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de winkel toch iets verder lopen is of er inmiddels een nieuwe bank staat. Zolang dit niet om grote verschillen gaat, kunt u ons hier niet op aanspreken. Anders horen wij het natuurlijk graag.

1.2 Gast (contact) informatie. De informatie die wij van u en uw reisgezelschap opvragen hebben wij nodig voor de boeking. Hoe wij omgaan met deze gegevens, leest u in ons privacy beleid (zie onderaan deze pagina).

1.3 Verwachtingen. U rekent (en verheug zich!) op een fijne vakantie in een verzorgd huis. Wij gaan er omgekeerd natuurlijk ook vanuit dat u en uw gezelschap zich als goede gasten gedragen. Uiteraard verstaan wij hieronder dat gasten geen hinder en overlast veroorzaken en het huis achterlaten zoals deze werd aangetroffen.

1.4 Schoonmaken. U kunt ervoor kiezen zelf het huis schoon en netjes achter te laten. Dat wil zeggen: de wc’s, al het andere sanitair en keuken zijn goed gesopt en de vloeren gestofzuigd zijn. (Laat voor uw opvolgers ook wc papier achter.)  De ijskast moet helemaal leeg zijn (!); laat a.u.b geen open mosterdpotjes of halve pakken melk achter, hoe goed bedoeld ook. Ook is het aanrecht leeg; er staat geen (vieze!) afwas meer. Kussen en dekbedden liggen weer netjes opgevouwen in de kasten op de verschillende kamers. Ook moeten alle vuilniszakken (in de oranje zakken van de gemeente), het glas, oud papier en plastic flessen naar de “Kericht” (vuilnis wegbreng) worden gebracht. (Er zijn twee “vuilnis wegbreng” plekken in het dorp. Een op de dorpsstraat (Hauskericht), en één verder onderaan het dorp, naast de school. Deze is groter en hier kunt u ook nespressocupjes naartoe brengen.) Mocht na afloop blijken dat het huis dermate vies is achtergelaten dat deze alsnog speciaal moet worden schoongemaakt, worden deze extra kosten bij de verhuurder in rekening gebracht.

U kunt bij uw boeking aangeven dat u het huis liever laat schoonmaken. Ook linnengoed dat u van het huis zelf gebruikt kunt u laten wassen. In dat geval laat u de lakens, handdoeken, theedoeken etc. netjes achter zodat onze “Abwahrt” ze in een keer kan meenemen. Voor beide zaken betaalt u een extra bedrag bovenop uw huurprijs.

1.5  Schade. Het kan natuurlijk gebeuren dat u (of uw gasten) in of rond het vakantiehuis schade veroorzaakt. Meld de schade zo snel mogelijk bij ons en bij de beheerder (wiens gegevens u bij aankomst treft), zo komt niemand voor verrassingen te staan. U bent in dit geval aansprakelijk voor deze schade.

1.6 Wij zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van omstandigheden die ontstaan door uw toedoen of van het reisgezelschap of van derden. Ook zijn wij niet aansprakelijk wanneer er plaatselijk problemen zijn met de elektriciteit of het water of als er sprake is van buitengewone weersomstandigheden.

1.7  Hulp en assistentie. Als u dringende persoonlijke hulp of assistentie nodig heeft tijdens het verblijf, bel ons dan, maar zeker ook de Abwahrt (wiens gegevens u bij aankomst treft). Noodnummers zijn in het chalet aanwezig.

1.8 Vergissingen en misverstanden. Wij zijn particuliere huiseigenaren die grote liefde voor het chalet en het dal koesteren en naar eer en geweten handelen. Mochten er misverstanden ontstaan rondom verhuur (voorwaarden) of anderszins, dan gaan wij ervan uit dat huurder en eigenaar hier op een prettige, open en beleefde wijze over communiceren.

Betaling

  1. De huursom wordt in CHF voldaan.
  2. Uw optie is pas definitief na aanbetaling van 30% van de huursom. U kunt dit overmaken op rekening:
    CH34 8080 8004 8766 5344 3
    ten name van Henriette Feith u/o Reinder Leegte
    Ovv huur Chalet Het Hertengewei periode (XXX)

We vragen u uiterlijk drie weken voor vertrek het volledige bedrag te storten op de rekening, waarna de huur definitief is.

 

Annuleringsbeleid 

Gratis annuleren van de reservering kan tot 3 weken voor aankomst (tijdstip staat in de e-mail met de reserveringsbevestiging). Indien er minder dan 3 weken voor aankomst is gereserveerd, kan er tot 48 uur na het reserveren gratis worden geannuleerd.

Wanneer u het Hertengewei reserveert voor een periode waarin er onverhoopt een reisbeperking naar en in Zwitserland blijkt te gelden (code Oranje of Code Rood) kunt u kosteloos annuleren.

Uiterlijk 3 weken voor aankomstdatum dient de volledige reissom betaald te zijn. Indien deze niet is voldaan behoudt de verhuurder zich het recht voor de reservering te annuleren. De eerder betaalde aanbetaling wordt in dat geval niet terugbetaald

 

Privacy beleid

Bij het aanvragen van een optie wordt u naar naam en geboortedatum gevraagd van u en uw gasten. Deze gegevens hebben wij nodig om de toeristenbelasting te voldoen bij de gemeente Wiler. Alle gasten krijgen daarmee van ons een persoonlijke toeristenkaart. (Naar deze kaart kan gevraagd worden.) Deze kaart geeft recht op voordelen, zoals het gratis gebruik van de Gondel in de zomer. Het verhuur contract wordt met uw gegevens opgemaakt, maar daarna doen wij er niets meer mee. Wij versturen géén nieuwsbrief.

 

 

Search

november 2022

  • M
  • D
  • W
  • D
  • V
  • Z
  • Z
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

december 2022

  • M
  • D
  • W
  • D
  • V
  • Z
  • Z
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 Volwassenen
0 Kinderen
Pets
Afmetingen
Prijs
Amenities
Faciliteiten

Compare listings

Compare